CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

HAPPY ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

HAPPY BIRTHDAY ARYAN MIKAEL

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 10, 2011

Perginya Seorang Nenek....

Semalam jam menunjukkan pukul 1.00am aku masih lg di bilik office aku menunggu hubby untuk selesaikan sedikit kerjanya dgn shahrul….gigi ni sakit sangat dari hari sabtu lepas…sampai nk makan pun terus telan je makanan 2. Dalam pkl 1.30am baru hubby hantar aku ke klinik gigi utk check apa yg dh jd kt dalam mulut aku ni ha….sebelum sampai ke klinik singgah utk isi minyak kt PETRONAS.  Kring…kring…hp aku berbunyi…(tp bunyi dia x mcm tu la) aku tgk mak yg call…mcm biasa angkat & tanya ada apa…nada suara mak macam sedih sgt…aku tny kenapa???? mak cakap wan ko dah tak de lagi….sentap…Innalillah…wan yang dimaksudkan oleh mak aku itu ialah nenek tiri aku….sedih…sedih sgt…

Aku bgtau ghaffar yg wan dh x de…ghaffar igtkan atok aku yg meninggal…coz atok aku yg sakit skrang ni….wan aku tu sihat je….bila mengenangkan kejadian itu aku berfikir Ajal & maut tu ketentuan Allah…even aku yg sihat ni pun…klu dah DIA nak ambil nyawa aku pun…semua orang tak leh nak larang….atok aku yg sakit2 tp wan aku yg pergi dulu….semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dgn golongan orang2 yg beriman…amin….

Sampai je kampung aku tgk family aku dh sampai, makteh, paklong , semuanya dah sampai…semua family belah arwah ni yg duk dekat pun dah sampai…tinggal yang duk kulim & perlis je belum sampai lg…kebiasaan di kampung aku tu jenazah akan diuruskan di masjid….so kami pun pergi lah ke masjid…selesai mandi & kafan….orang2 tua yang ada kat situ panggail la anak2, menantu, cucu untuk tgk & cium wat kali terakhirnya….aku pun x ketinggallan untuk tatap wajah terakhir wan aku tu….suasana memang sedih…aku tgk atok aku menangis…aku pun ikut menangis skali….tibe giliran aku tuk cium wan aku tu….aku ucapkan terima kasih padanya kerana menjaga atok aku selama 17 tahun selepas wan kandung aku meninggal dunia. bernakna dah 2 kali aku kehilangan wan….memang sedih…..lepas ni siapa lah yg akan jaga atok aku…..mak ajak atok duk dgn mak tapi atok tak nak….tp setakat nk adik beradik mak dah bincang akan bawa atok utk tinggal bersam dgn induk & acik….apa perasaan atok sekarang ni ye….dengan keadaan atok yg tak sihat mesti dia sedih sgtkan….atok selalu cakap yg umur dia tak panjang dah tp….

Kepada keluarga arwah & juga keluarga belah mak aku juga ucapan takziah dari aku & suami atas kehilangan ibunda @ nenda yang kami sayangi.  Aku doakan semoga Roh wan dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin….

0 comments:

Post a Comment