CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

HAPPY ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

HAPPY BIRTHDAY ARYAN MIKAEL

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, March 21, 2011

Aku Yang Menurut Perintah.....

Hai....baru je dpt relax....kls hari ni aku tamatkan 2 jam awal....bukan aku malas tp banyak betul kerja yg perlu diselesaikan....masih banyak lg file x-students untuk aku keyin....

bersepah giler
bile la nk tersusun mcm ni????
 ( tp curi skt masa utk blog aku ni ). Hari ni x wat amali pun.../just ajar teori je kat anak murud aku....Alhamdulillah apa yg aku ajar senang diorang faham....walaupun dlm sistem SMK ni x de teori sgt tp aku ajar untuk fahaman mereka.Prinsip elektrik....pengiraan Voltan....arus....rintangan.....
rumus paling mudah dlm subjek elektrik
 
Bab kira2 ni anak murid aku cakap mereka memang failed. Lebih2 lg bila melibatkan rumus. Tapi bile dah aku ajar satu persatu mereka jadi seronok untuk balajar & mencuba....Bila tengok mereka bersemangat...aku pun lg bresemangat nk ajar mereka....tp....maaf ye anak2 muridku....saya terpaksa habiskan kelas awal kerana bnyk sungguh kerja yg perlu sy selasaikan.....tp sebelum awak nk tinggalkan kelas.....salin soalan ni dulu.....sapa betul banyak nnt saya bg hadiah....( bg semangat skt pd diaorang utk mencuba + jgn kedekut untuk memuji bila mereka pandai ). 
sekali-sekala beri la nak murid kite hadiah tanda penghargaan kita pd dia kerana mereka bersungguh2 utk menuntut ilmu
 Tapi...coretan hari ini bukan itu yg aku nk sampaikan...sebenarnya ada sesuatu yg aku ingin luahkan dlm blog aku ni....dr hr jumaat lepas lg aku nk coretkan tp x kesampaian atas sebab kesibukan diri. Ni berkenaan tempat aku berkhidmat.....bukan nak memuji tp sedikit nk mengkeji ( x de la teruk sgt nk keji ni....lgpun di tempat ni lah aku mencari rezeki untuk sesuap nasi. syukur dgn apa yg ada ) sebenarnya....aku x tau sgt cerita ni, tp bila baca post rakan sejawat aku kt facebook baru aku tahu bahawa tempat parking kt kolej aku ni dh dilabelkan dgn setiap jawatan yg ada....
Gambar sekadar hiasan
jd orang yg berpangkat je la yg dpt parking berbumbung....aku, pensyarah biasa ni parking la keje kt luar je.....walaupun bnyk parking kete yg kosong lepas ni....bukan apa takut nk parking tempat orang....apa semua ni ha !!!! cecite...cecite........kenapa leh jd macam ni....orang bawahan mcm aku selalu jd mangsa keadaan.....semenjak dua menjak ni aku dah hilang semanagt nk g keje.....betul kata kawan aku AZAH 
( kalau korang nak baca post dia lak korang click je nama dia tu ) nanti boleh la korang nilai sendiri apa yg dh jd di kolej aku sekarang ni.....

aku rindu sgt zaman2 pemerintahan Pak Shukur....dia baik....boleh terima pendapat orang...tp adakalanye kebaikan dia 2, orang salah gunakan tp....zaman tu mmg deboom....huhaaaaaaaaaa.......tensionnye dgn keadaan di kolej sekarang ni.....Ya Allah Kau tabahkan lah hati hambaMu ini untuk meneruskan kehidupan sebagai seorang pendidik dalam mendidik anak bangsa tanpa rasa jemu......aku inginkan suasana tempat kerja yang aman lg harmoni.....
Jiwaku tenang bila dapat menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan
kt sini aku mohon maaf sekiranya ada di antara insan yg membaca post aku ini terasa....sekadar utk meluahkan rasa hati ini...tu je....

0 comments:

Post a Comment