CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

HAPPY ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

HAPPY BIRTHDAY ARYAN MIKAEL

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 28, 2011

Kerna Kau Kasut.....

Hari nia aku nak cerita mcm ne aku leh dpt kasut tu.....hihihi....Mestilah En Hubby aku la yg belikan....terima kasih ye En Hubby....sebenarnya ceritanya begini....masa aku anak dara, baru2 kawin aku selalu gak gi jogging@bersenam dengan En Hubby aku tu....so leh dikatakan badan aku ni still lg ideal dalam ketogari kurus... tapi kini....semua itu mcm tinggal kenangan. Macam la ye.....( dalam maksudnya tu ) Badan aku macam dipam2 lepas beranak ni. Mengambang dan terus mengambang....En Hubby takut tgk badan aku.....klu dia dh takut aku apa thah lg....mesti la lg takut.....

Hari Isnin bersamaan 25hb April 2011, aku dan En Hubby cuti....kami ke Seremban dgn tujuan nak beli kain baju melayu utk hari raya....OTW ke Seremban....En. Hubby buka topik pasal kuruskan badan...dia cakap ramai dh yg menegur aku ckp badan aku dh naik sgt2....di ckp lg aku ni x risau dgn keadaan bdk aku sekarng....sbb aku x de inisiatif ke arah menguruskan badan balik....bila aku cakap mcm ni En Hubby akan cakap mcn tu.....aku ckp mcm tu...En Hubby akan ckp mcm ni...Bukan aku x nak jogging tapi bila aku jogging pakai kasut lama tu kaki aku akan sakit & melecet......lama2...aku pun nangis la....diam sepanjang jln....merajuk...kecik hati....dulu masa kita cantik....ok je...bila kita dh mcm ni semuanya x kena.....tp aku x salahkan En Hubby pun....dah mmg kenyataannya sekarang badan aku dh naik.....dalam hati berkata-kata....aku mmg nak kuruskan badan sebelum raya ni....Caiyuk2....mimi.....En Hubby pun pujuk la sayang dia yg comel ni..."nanti petang2 abg temankan sayang jogging ye"....Aku diam je....merajuk gak....tp sampai mana la merajuk aku tu...akhirnya aku pun ok gak.

Nak dijadikan cerita....bila hbs je shopping kain En Hubby pun ajak aku gi satu kedai tu..lain mcm je rasanye....aku dah agak dah kedai yg di tuju tu kedai apa....Al-Ikhsan....aku wat2 x faham je knp En Hubby ajak aku g kedai tu pada hal dalam hati ni mcm dh tau2 je akan dpt sesuatu...hihihi. Sangkaan aku mmg tetap....En Hubby mmg nak belikan aku kasut sport.....dia suruh aku pilih mana yg aku suka....cari punya cari dpt la pekenan la 1 design tu tp malangnya x de saiz lak...."klu x suka jgn beli" kata En Hubby aku....cari lg kat tempat lain....pun x dpt gak...Akhirnya kedai Al-Ikhsan kat bahau aku dapat kasut yg kena dgn citarasa aku....rupa bentuknya korang dah tgk kan so aku x yah post kat sini dah.....dan.....kerna kasut itulah aku dah mula jogging tiap2 petang dgn harapan Raya tahun ini aku dapat bentuk dan berat badan yang aku idamkan...insyaAllah


Terima Kasih En Hubby......

0 comments:

Post a Comment