CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

HAPPY ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

HAPPY BIRTHDAY ARYAN MIKAEL

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, April 5, 2011

CeRiTa KAk IkIN uTK RakYaT BaHau....


ermm disebbkan semalam punya rasa hangin satu badan... harini rasa nak merepek kejap kat sini...
smalam ke bangi.. g ambik arnab... blk tu dah mlm sbbkan jln yg jem sgt2...
*************************
keluar rumah kol 2.30... sampai semenyih dlm kol 6.30 ptg... adoi la... pilah pilah... bila la jln tu nak ok...
asal ahad je mmg jem seharian kat situ... padahal takde apa pun... eksiden tak... lori masuk gaung pun tak... tp mmg asal ahad.. mmg tu la senarionya... ada polis trafik... dia cuma lalu... tgk je... takde buat apa.. lg hampeh...
pastu dlm kol 8 sampai bahau semula... berenti g bank... pastu mkn la skali... lapau punya pasal...
sampai kedai sinaran... yg lain tutup kecuali kfc dan pizza... dia je yg murah kat situ.. masuk la.. just oder roti telur je dgn milo ais... igtkan cepat... sbb tu pilih makanan tu je... last2 dekat stengah jam roti aku tak sampai2... bukan takat roti... air skali... mula dah panas je rasa... pastu... budak buat roti tu berlegar2 dgn bawak roti... sikit pun tak tanya aku... pastu aku ckp kuat2... 'meja ni roti telur 2 dik'... dia blh buat dek je kat aku... sudahnya roti yg dia bawak tu dia bawak blk ke dlm... skali lagi panas...
***********************
pastu dia g buat roti telur.. rupanya tak buat lg utk aku yg dah dekat stengah jam melangut kat situ... pastu dia bawak keluar... tp bukan kat meja aku... meja org sebelah yg baru je sampai dan baru je oder... huhh berasap lg...
pastu dia masuk.. tebar2 lg roti... agaknya tu kot utk aku... dlm ati aku ckp lg... pastu ada org nak bayar.. dia g ambik bayaran org tu... setel org tu bayar... dia g blk kat roti dia... pastu tetiba dia keluar... bawak kain lap meja... g lap meja org yg baru abis mkn... ada la 2 meja... pastu dia masuk... g setelkan roti atas dapur tu... isk geram lak aku... tak nampak plak tgn tu basuh ke tak dr pegang kain lap meja pegi tebar roti... sangka baik je la... basuh la tu... pastu baru la sampai roti aku... iskk... lapau punya pasal aku mkn la gak...
************************
pastu masa bayar adik aku g sound tokey tu... bang... kalau blh org yg tebar roti ni... biar dia tebar roti je la... tak payah la lap meja sana lap meja sini... angkat kusi la bagai... tokey yg takde buat apa2 tu apa kata g lap meja.. dr abg dok melangut je kat meja duit ni... lg pun kotor la tgn org tebar roti tu... pegang2 roti pastu pegang2 kain lap meja... pastu pegang roti balik... nnt org tgk geli...
*************************
tak lama pastu... tokey ni berbual2 dgn mamat tebar roti tu... pastu tokey tu blah... mamat tebar roti tu blh keluarkan kepala dia... blh ckp... alahhh... mcmla ko tu bersih sgt kan... hahahahahah(gelak terbahak2 kuat2)
********************
adoii lg 10x aku berasap... ^%&*^&* bodoh punya manusia... kita tegur utk kebaikan kedai dia... aku takmo la tgk anak melayu ni bila buka kedai... kejap je dah lingkup... sbbkan bende2 mcm tu la kena jaga... org perati.. sok reputasi ko apa citer...
*********************
ko blh plak sound2 pelanggan mcm tu... aduhh hangin... jdnya... mmg aku X(PANGKAH) besar2 kedai tu... mampos aku tak masuk lg pasni... RESTORAN SINARAN bahau... aku mmg pangkah la kedai ko jwbnya... kalau kat depan pun ko blh ambik ringan bab2 kebersihan ni... taktau la dlm dapur tu cemana rupa... tokey plak asik heboh nak jaga kaunter je... kontrol macho tak sudah... jaga la duit tu baik2... jgn sampai lari duit ko tu...
ermm geram aku...

2 comments:

cik panadol

haha....restoran sinaran tu bila mase nye pulak brsih....gitu je dari dulu....

hish tak penah suke makan kt mamak....

aziemah :)
This comment has been removed by the author.

Post a Comment